Space Invaders

 

 

Invader is een Franse straatkunstenaar. Hij voert de karakters van het arcade spel Space Invaders uit in mozaïek. Deze space invaders plaatst hij in steden over de hele wereld, hij zet de invasion op de kaart zodat ze gevonden kunnen worden.

In 2001 is Rotterdam door een invasie getroffen. Hotel New York heeft hierbij zijn eigen space invader gekregen.

 

De afgelopen week heb ik het internet afgespeurd op zoek naar van alles dat mij interesseert en wat ik kan gebruiken in de studie of mijn werk. Mijn platform is dan wel niet de wereld in de letterlijke zin van het woord maar de digitale wereld.

De invader in mij ontdekte Scoop.it, dit is voor mij de manier geweest om artikelen te verzamelen waar ik op dat moment even geen tijd voor had om te lezen maar die ik wel graag wil bewaren. Op http://www.scoop.it/t/the-art-of-innovatin-in-education houd ik van alles bij op het gebied van onderwijs, innovatie en kunst waarvan ik denk dat ik deze nog wel eens kan gebruiken in mijn lessen.

En omdat ik daar toch mee bezig was vond ik het ook geen gek idee om artikelen te verzamelen die betrekking hebben op het hebben van een volkstuin. Nu heb ik iets meer overzicht wanneer een en ander geoogst moet worden en waar mijn ontkiemende groenten en vruchten van houden.

Daarnaast is het een fijne manier om materiaal te verzamelen voor mijn eindexamenleerlingen die 16 mei het theoretische deel van het beeldend examen ‘Groen’ gaan maken. Om hen nog even te overladen met allerlei afbeeldingen die op dit thema betrekking hebben verzamel ik van alles op http://www.scoop.it/t/green.

De vijf te onderzoeken Instructional Design modellen kunnen niet allemaal verwerkt worden in de tien pagina’s van de paper voor LA2, hiervoor wil ik een infographic maken. Ik heb absoluut nog geen ervaring met het maken van infographics dus vanavond heb ik me georiënteerd op de vele mogelijkheden. Een mooie manier om te verdwalen in digitale wereld waar beeld en tekst zo esthetisch samen kunnen gaan.

Onderstaande film van Invader is gemaakt toen hij zijn duizendste Space Invader in Parijs had geplaatst.

