De Tango

Ik kan een fantastische tango dansen. Dat wil zeggen als mijn danspartner de tango tot in de puntjes beheerst. Ik sluit mijn ogen en volg de stappen die mijn danspartner mij laat maken.  Toch betwijfel ik of mijn tango er voor de mensen die zien dansen passie in mijn dans zien. Ik ben een volger, geen leider.

Zo ervaar ik momenteel ook de veelheid aan instructiemodellen en heb het gevoel dat ik ze best wel uit zou kunnen voeren. Maar aanvoelen wanneer de ene stap helemaal compleet is en met volle overtuiging de volgende stap kunnen zetten, daar ligt nog wat oefening.

Daar ligt vandaag een taak, stap voor stap uitzoeken wat de essentie van de modellen is en de visie ontdekken.

Pas wanneer ik die gevonden heb en volledig begrijp, zal ik niet langer mijn danspartner volgen maar mijn danspartner leiden.