De juiste weg?

Ik fiets  over het smalle wilgenpaadje, door de ochtendmist, die de weg tijdelijk bijna onzichtbaar maakt en me een verassend doorkijkje biedt naar de schoonheid van omgevallen bomen en takken die glinsteren van de dauw. Mooie plaatjes die ik, ondanks dat ik onderweg naar school ben en zo les moet geven, elke keer weer moet vastleggen.

Ondanks dat het onderzoek naar de verschillende instructiemodellen zo op het eerste gezicht een beetje op zoeken in de mist lijkt, klaart het toch al wel wat op. Ik ben de visies op instructie aan het uitrafelen geweest. De empiricistische en de objectivistische visie waren het startpunt. Gaandeweg kwamen  ook het behaviorisme en het constructivisme op mijn pad, deze moeten nog verder uitgewerkt worden. De verschillende onderdelen ben ik in kaart aan het brengen zodat ik straks makkelijk mijn weg kan vinden in de zoektocht naar de visies achter de verschillende instructiemodellen. Ik wil graag die modellen nader onderzoeken die aansluiten bij het (sociaal) constructivisme.