Onder de aandacht brengen

Deze scholieren als bodybuilders zijn geschilderd door Kurt Stallaert die hiermee  het verlangen naar het perfecte lichaam onder de aandacht brengt.

Het lichaam is vandaag de dag een symbool geworden van het verlangen naar een identiteit; ik wil slank zijn, ik wil er zus of zo uitzien. Deze zoektocht naar een nieuwe identiteit kent helaas ook excessen. Want waar ligt de grens van schoonheid; waar kantelt ‘mooi’ naar ‘ziekelijk’?

Het is niet mijn bedoeling hier de perfect curriculum analyse van het Montaigne Lyceum te presenteren maar het geeft mijn zoektocht weer binnen het begrip curriculum. Dit is wat ik er vooralsnog van gemaakt heb. Mijn interesse is erg geprikkeld door de ontwikkelingen op onderwijsgebied in andere landen. Ik hoop dat men verder kijkt dan wat momenteel misschien niet goed gaat en leert van de ervaringen om ons heen.

Voor nu wil ik alleen mijn curriculum analyse met jullie delen.