Uitdagend was het zeker

 

De week met de leerlingen in Praag, was wel degelijk uitdagend. Aangekomen bleek dat er nog redelijk wat sneeuw was en dat het ook behoorlijk koud was. Veel tijd om te rusten na een lange busreis door de avond en nacht was er niet. Kamers indelen en direct weer verschijnen aan het ontbijt.

Er werd ontbeten en vervolgens, boogschieten, schieten en tokkelen. Wachtend op de bus, tijd genoeg om sneeuwballen te gooien. Lunch om direct weer te vertrekken, paintballen stond op het middagprogramma. Met mijn team hopeloos zes keer verloren, maar plezier stond in mijn geval voorop. Een van mijn wat fanatiekere leerlingen vond het maar niks. We moesten winnen, in ieder geval een keer.

 

Ook de volgende dag weer aan de slag, mountainbiken, klimmen en abseilen. Genoeg uitdaging voor de gemiddelde leerling.

De dagen daarna brachten we een bezoek aan het concentratiekamp in Terezin en de mooie stad Praag. Alle dagen druk, geen tijd voor het schrijven van een blog.

Ik ben alweer een weekje terug en nog steeds niet echt de tijd gevonden voor een blog. Ditmaal vroeg de projectweek Cultuur mijn aandacht, het nakijken van het beeldend eindexamen, mijn vrijwillerskind via School’s Cool en dan als klap op de vuurpijl ook nog een intervisie bijeenkomst van deze organisatie.

Toch borrelt er al wel weer het een en ander, het bericht van Freddy en Bartel kwam vanmorgen dan ook als geroepen. Nu ga ik eerst even een bezoek brengen aan mijn volkstuintje. Deze groene ontspruitende sprietjes vragen nu ook wat aandacht. Even mijn handen in moeder aarde om vanaf vanavond weer met frisse moed aan  LA2 te gaan beginnen.