Shoot!

Zo op het eerste gezicht dacht ik te maken te hebben met een foto waarop allerlei voorwerpen voor de camera langs naar beneden vallen, want daar was ik eigenlijk naar op zoek. Vandaar de titel ‘Shoot’. 
Maar dit is werk van de kunstenaar Subodh Gupta. Hij heeft hier voorwerpen op geschilderd die in India in vrijwel elk huishouden gebruikt worden. Voor ons zien deze voorwerpen er exotisch en allerminst alledaags uit.
Zo niet ons onderwijs. Iedereen heeft ervaring met onderwijs, je hoeft je maar voor te stellen en in een eerste gesprek aan te geven dat je docent bent. Daar kan werkelijk iedereen over mee praten.
En dan de lessen, we bereiden onze lessen weer voor, gebruiken we daarvoor een instructie model of doen we het op een manier die ons eigen door de jaren heen eigen is geworden, niets bijzonders? Of is er misschien een exotische kant aan het ontwerpen van onderwijs te ontdekken, de kant die vaak onderbelicht blijft.
Ik ben me aan het orienteren op een aantal instructiemodellen, te weten; het 4C-ID model, 4MAT van mcCarthy, SOI, DCC en het model van Fink. Deze wilde ik in een infographic zien te vangen. Ben benieuwd of dat gelukt is. Ik moet eerlijk bekennen dat ik er nog niet helemaal uit ben of dit de ideale manier is, dus graag jullie ‘high quality feedback’ om met Fink te spreken. Dus shoot!