X-ray

Hugh Turvey is als sinds zijn jeugd geinteresseerd in wat er zich onder de oppervlakte afspeelt. Sinds 1996 gebruikt hij X-rays in zijn werk. Fascinerend om te zien wat er zich onder de oppervlakte afspeelt.

Hoe zitten de lessen kunstvakken2 eigenlijk in elkaar. De leerlingen hebben het over het algemeen naar hun zin, we behandelen veel verschillende onderwerpen, maar dat is de oppervlakte, wat daaronder zit daar was ik nieuwsgierig naar. Mijn analyse heb ik uitgevoerd aan de hand van het model van Marzano, leren in vijf dimensies.

Verslaafd geraakt aan de infographics, het wordt tijd dat er weer iets nieuws voorbij komt, heb ik ook deze analyse kort uitgewerkt in een infographic. Ik kwam tot de conclusie dat de inhoud van mijn lessen vastloopt rond de derde dimensie, de dimensie waarin kennis uitgebreid en verfijnd wordt. De kennis rond een onderwerp, zeg fotografie, wordt wel breed besproken maar er zit weinig verfijning in. Net als het betekenisvol gebruiken van de theorie.

De lessen kunstvakken2 kunnen zeker een make over gebruiken!