Contact!

 

Contact No.2 van Alisa Looney, dat was wel zo’n beetje mijn dag. Lekker sociaal, zonnetje, ijsje eten, prima dus. En dan moeite hebben om niet de rest van de dag gezellig een beetje buiten rond te hangen en te sociaal te doen… Uiteindelijk heb ik toch nog wel iets gedaan.

 

 

De presentatie van afgelopen dinsdag gaf me inzicht in de volgorde waarin ik het stuk over uitdagend onderwijs zou gaan zetten, dit is ondertussen gerealiseerd. Ook ben ik weer een stapje verder in de goede richting daar waar het gaat om het geheel wat lekkerder te laten lopen. Het ontwerp krijgt stukje bij beetje vorm en het geheel dekt steeds meer de lading.

Nu heb ik ook wat aandacht besteed aan de beoordelen van het de module. Omdat het onderwijs er toch wel heel anders uit gaat zien kan ik niet meer volstaan met het beoordelen van so’s en toetsen. Voor de beoordeling zal ik me nu een vooral objectief observerende rol aan moeten meten. Dit is noodzakelijk maar lijkt me wel een moeilijk punt. Leerlingen hebben altijd wel vragen dus ik zal zelf goed moeten plannen om de voortgang van alle leerlingen te kunnen observeren. Het wordt een hele verandering en er lagen al wat uitdagingen te wachten, er komt er dus gewoon eentje bij.

Waar ik wel blij mee ben is dat het geheel, op twee regels na, in tien pagina’s past. Nu wil ik daar nog wel even serieus naar kijken om te zien of het niet nog scherper kan en of alles er eigenlijk wel instaat. Met andere woorden, nog niet compleet maar weer een klein stukje verder.