Slaap maar lekker…of toch niet?

 

Als je leerlingen zo bij je in de klas ‘zitten’ zoals ‘Yanan’ van Loretta Lux, is het in elk geval lekker rustig. Maar het is natuurlijk niet de bedoeling. Er zijn twee mogelijkheden, het meisje is doodmoe of je les is domweg niet interessant genoeg  om voor wakker te blijven.

 

 

Mijn onderzoek voor de studie Master Leren en Innoveren gaat over leerlinggericht onderwijs, en dan vooral over hoe leerlinggericht de leerlingen van het Montaigne Lyceum de lessen ervaren. Onlangs heb ik mijn onderzoeksopzet gepresenteerd. Heb je het gemist en ben je wel geinteresseerd dan kun je deze presentatie natuurlijk nog bekijken. De opdracht voor Uitdagend Onderwijs loopt een beetje op z’n eind. Nog drie dagen de tijd om ervoor te zorgen dat het stuk voldoende uitdagend is.

Het bloggen is dan voor mij nog niet afgelopen, ik vind het een fijne manier om gedachten te ordenen en datgene te delen waar ik mee bezig ben. Vandaar nu al even een ander onderwerp tussendoor, want over ‘leerlinggericht onderwijs’ zal hier, na de zomervakantie, wel meer te vinden zijn.