get inspired!


Ik had het geluk aanwezig te zijn bij TEDxDelft, een dag met het thema ‘Never Grow Up’, ik zou niets liever willen.

 

 

 

 

 

Boyan Slat, 18 jaar jong, neemt ons mee in de wereld van de met plastic vervuilde oceanen. Hij heeft het helemaal uitgedacht en uitgeprobeerd. In vijf jaar tijd kunnen we de oceanen vrij maken van de kleine plastic deeltjes die daar het ecosysteem uit balans brengen. Bijzonder, zo jong en een droom waar met veel enthousiasme aan gewerkt wordt. Ik vraag me af, wat is mijn droom?

 

Die vraag stel ik me ook bij het verhaal van Dr. Marwa Al- Ansary, van jongs af aan wist ze al wat ze wilde worden, Enigere dat zou het zijn. Niet makkelijk opgroeiend in Egypte en een familie die hier zeker toen ze jong was niet echt achter stond. En dan weer die vraag, wat was mijn droom…?

 

In het leven van Manon Ossevoort is alles mogelijk, ook met een tractor naar de Zuid-Pool. Wat een droom, wat een leven, wat een lef! En mijn droom…?

 

 

 

Pim van den Akker doet de dingen die hij wil, zoals hij ze wil. Hij zegt: ‘als ik het kan bedenken dan kan ik het ook maken.’ De vraag hier is natuurlijk ‘Heb je het lef dit ook te doen? Heb je het lef je droom te volgen?

 

Het was een dag vol inspiratie, volg je droom. Mijn droom….? I think I have grown up😦