Time to kill

 

frozen-time-thread-art17

In ‘The Fall’, een werk van Claire Morgan uit 2008 stort een uil te pletter. De zwaartekracht of het gebrek eraan zorgt ervoor dat haar werk gaat over leven en dood, onze relatie met de natuur centraal en het verstrijken van de tijd. Fragiel, opgebouwd uit duizenden losse elementen die met precisie aan elkaar worden geregen om als een solide ogend werk uiteindelijk z’n werk te doen.

Opbouwen uit verschillende elementen, zo ervaar ik ook het studeren, stukje bij beetje groeit er kennis waarmee je met een nieuwe blik naar het onderwijs kan kijken. En dan Tijd, zo belangrijk in onze tijd.  Tijd schijnen we nooit genoeg te hebben, tijd heb ik de laatste tijd zeker niet genomen om mijn gedachten over de innovatie in ons onderwijs, de Montaigne Project Uren (MPU), te laten gaan. Er was even geen tijd voor.

Daarnaast hebben Manon en ik besloten onze krachten niet langer te bundelen met betrekking tot de analyse van deze innovatie. Beiden hadden we moeite met de start en ons samenwerken bestond er veelal uit dat we elkaars stukken aan het herschrijven waren. Ik maak een nieuwe start met de analyse van de MPU en Manon richt zich momenteel op het innovatie met betrekking tot Versterkt Engels. Wij zijn als de uil, neergestort door het gebrek aan zwaartekracht.

In het Magazine van de  Volkskrant wordt gesproken over de last minute maatschappij. ‘Een maatschappij waarin iedereen alles tot het laatste moment uitstelt… Gebrek aan tijd is zonder twijfel een van de oorzaken van de lastminutemaatschappij- wie te weinig tijd heeft schuift de dingen noodgedwongen door.’ 

 

frozen-time-thread-art16Nu daar zal ik dan ook wel last van hebben, ook al zijn er vele andere oorzaken aan te wijzen waarom ik me de laatste tijd niet echt kon zetten tot het werken aan de analyse. Nú komt daar verandering in, ik weet het, het is 1e kerstdag en ik zou ook andere dingen kunnen doen… er zijn genoeg plekken waar ik vandaag aan kan schuiven, genoeg mensen bij wie ik me goed genoeg voel om zomaar aan te schuiven, maar ik heb me voorgenomen om deze dag echt, maar dan ook echt weer te beginnen met de studie.

Morgen, morgen ga ik koken en genieten met familie, maar voor nu schrijf ik dit blog waarmee ik mezelf een schop onder m’n kont geef om nu toch echt weer aan de slag te gaan.

Geniet van de tijd, tijd met vrienden en familie, tijd voor diegene die je liefhebt, tijd voor jezelf…voor mij is het studietijd.